Лига Голландия Сезон 59

Форум: Форум Лиги rss-feed

Обсудите вашу лигу, кто будет фаворитом на победу в лиге в этом сезоне? Кто будет повышен / понижен, какая ситуация в кубке?

Вернуться к списку форумов

Level 1 general discussion - [Season 3] (54)


nl Anders_D >> Суббота Июнь 8 - 11:30
O no, the Frisian Invasion :)

Normally in my situation everyone would start calling for the head of the manager, let's hope I can keep things under control ;) There are some nice surprises this far, with Blijdorp and Knudde in the competition. The cup seems to be wide open, with not many level 1 teams left.

In the CL we lost the first away match against I think the worst opponent, I'd like to have at least drawn that match. Tomorrow a new change. The other teams have either won or had a draw. I hope that at least two teams can qualify for the next round. I would be content with third in my group at this stage.
nl Anders_D
Продвинутый
Зарегистрировано2012-12-18
nl FC Beawulf
nl Conjoost >> Среда Июнь 12 - 14:08
Het seizoen verloopt voor de "paarses" boven verwachting. Dacht vanaf het begin gelijk onderin mee te draaien, maar sta nu constant middenmoot. Terwijl ik voor me gevoel toch 1 van de minste selecties heb.
nl Conjoost
Новичок
Зарегистрировано2013-02-20
nl lars >> Среда Июнь 12 - 16:51
Robur draait een ongelooflijk slecht seizoen tot nu toe.

Wij hebben wel een paar mooie uitslagen, maar het merendeel van de wedstrijden zijn in verlies omgezet tegen relatief zwakkere tegenstanders. Ook veel pech met 3keer in de laatste minuut een doelpunt tegen, waardoor we punten misliepen.

Gelukkig doen we nog mee met de beker! Dus daar gaan we dan maar vol voor
nl lars
Новичок
Зарегистрировано2013-02-19
nl Vincent de Boer >> Суббота Июнь 15 - 08:41
Leerdam gaat inderdaad erg goed!

Voor Robur valt het inderdaad wat tegen, nu moet je morgen in de beker ook nog uit tegen Cambuur, dat tref je dus ook al niet. Ik zal morgen voor je duimen in ieder geval, met een thuiswedstrijd tegen Lost Keys en uit tegen Cambuur heb je best een zwaar programma voor 1 dag.
nl Vincent de Boer
Главный разработчик
Зарегистрировано2012-10-15
nl lars >> Воскресенье Июнь 16 - 13:48
Vandaag inderdaad een loodzwaar programma.

In het begin was mijn doelstelling handhaven in de competitie en proberen de halve finale in de beker te bereiken. Beide gaat dus erg lastig worden.

Daarnaast heb ik zoiezo enorm veel pech in de beker. Alles tot nu toe uit, op 1 makkelijke thuiswedstrijd na. Aan de andere kant zijn er ook al een aantal goede ploegen uit de beker.
nl lars
Новичок
Зарегистрировано2013-02-19
nl Corniel >> Воскресенье Июнь 16 - 19:24
@larsarjan: Tja, wellicht was het beter om een van beide wedstrijden op te geven, al leek het erop dat je spelers niet extreem vermoeid waren.

De competitie is nu precies halverwege, tijd voor wat reflectie.

Cambuur, Invincible Delft en Lost Keys United gaan logischerwijze bepalen wie er kampioen wordt. Ik denk dat Lost Keys United de beste papieren heeft en dat Cambuur Invincible gaat passeren.

Beawulf gaat de finale van de beker halen en als ze niet tegen Cambuur moeten waarschijnlijk winnen. Dat zou dan betekenen dat het nog een hele spannende race wordt voor FC Houten, FC Dokkum, LRC Leerdam, FC Blijdorp en SC Houtsnippers worden voor de resterende twee Europa league plaatsen. Hoewel Houten er wel duidelijk beter voor staat dan de anderen.

Alphen City FC en vv Capelle aan den IJssel lijken te gaan uit maken wie er direct degradeert.

De resterende nacompetitie plek zal worden ingevuld door: FC Knudde, Dalfsen United FC, Robur et velocitas, VV Rijsoord, Orangewood United, of Oranje Zal Overwinnen. Ik denk dat van deze teams FC Knudde en Robur et velocitas de sterkste teams zijn, maar de praktijk moet het leren.

Almere city fc lijkt het enige team dat zich geen zorgen hoeft te maken. Europees zal er niets voor ze wachten, en degraderen zullen ze ook niet.

Over Europees gesproken: Cambuur en Lost Keys United doen het goed in de CL, en ook Beawulf heeft goede kansen om in de CL door te gaan. Houten niet, maar die sluit in de knock-out fase aan in de Europa League.

Daar doen Invincible Delft en Dokkum goede zaken. Houtsnippers heeft nog een klein kansje om door te gaan, en voor Knudde wacht een schier onmogelijke opgave. Almere city fc was in de voorronde al uitgevallen.

Kortom van de 9 teams die Europees spelen dit seizoen, lijken er drie door te spelen in de CL en drie (eventueel vier) in de Europa league. Een mooie score. Hopelijk zorgt dat er voor dat we na seizoen vier (met maar vijf Europese seats) weer meer plekken weten te veroveren in Europa.
nl Corniel
Новичок
Зарегистрировано2012-12-18
nl Balladeer >> Понедельник Июнь 17 - 06:37
Goede analyse Corniel, mijn uitslagen vallen me nogal tegen dit seizoen, ik verlies toch wel bovengemiddeld veel tegen mindere teams, dat ging vorig seizoen duidelijk beter. Ook in de CL verlies ik aardig wat thuis wedstrijden, hopelijk kan ik in de European League nog wat potten breken.
nl Balladeer
Продвинутый
Зарегистрировано2013-02-09
sco Arno Wiersma >> Понедельник Июнь 17 - 11:30, Отредактирован Понедельник Июнь 17 - 11:31
Ik ben na mijn belabberde start (mijn eerste 3 uitwedstrijden waren 2 nederlagen en een gelijkspel) gelukkig weer opgekrabbeld. Het wordt een spannende strijd om het kampioenschap; met 3 teams zo dicht bij elkaar komt het waarschijnlijk op enkele duels aan die het kampioenschap gaan beslissen. Het wordt zuur voor degene die derde wordt, en daarmee de Champions League aan zijn neus voorbij ziet gaan...

In de beker zijn heel veel verrassende uitslagen geweest. Bij de laatste 4 zitten slechts twee eredivisieteams. Beawulf speelt de halve finale thuis, en zou de finale moeten kunnen halen. Zelf moet ik kijken of ik reuzendoder SV Rivierenland op hun eigen terrein pootje kan lichten.

Europees doen we het heel behoorlijk dit seizoen. Dit kan wel eens een jaar worden waar we de komende seizoenen veel plezier van gaan hebben (voor het aantal europese plaatsen tellen de resultaten in Europa van de 5 seizoenen ervoor). Met 3 van de 4 teams door in de Champions League en waarschijnlijk 3 van de 5 in de European League worden er veel punten verdiend.

Ik verwacht dat Beawulf vierde wordt en Houten vijfde. Maar er zitten veel teams op het vinkentouw; die strijd gaat spannend worden! Onderin bungelen er momenteel inderdaad twee teams, maar het gat met de teams erboven is niet heel groot. Ook hier zullen met name de onderlinge duels heel belangrijk worden. En omdat ik geen zin heb om dat allemaal uit te zoeken en daarmee een gefundeerdere voorspelling te doen:
"Vincent, bouw eens een kruistabel!" :P
sco Arno Wiersma
Новичок
Зарегистрировано2013-02-08
nl Vincent de Boer >> Вторник Июнь 18 - 08:28
Ik ben bijzonder tevreden hoe mijn seizoen tot nu toe verloopt. Gezien de selecties van Lost Keys en Cambuur had ik niet verwacht zo lang bij te kunnen blijven.

Ik had qua timing tegen Cambuur enigszins mazzel omdat we allebei een bekerwedstrijd hadden de avond ervoor maar ik daarin een jeugdelftal kon opstellen en Cambuur vol aan de bak moest.

Verder heb ik wel de meeste topteams bij mij op bezoek gekregen dus zal het de tweede helft een stuk lastiger worden. Ik verwacht daarom ook dat ik degene zal zijn die net naast de champions league grijpt, net als vorig jaar ;)

In de beker helaas gesneuveld uit tegen Rivierenwijk, wat gewoon een erg sterk team is, het had waarschijnlijk gekund om ze uit te verslaan, maar zo is het niet gelopen. Een kwartfinale is ook geen gek resultaat gezien het aantal goede teams dat er in Nederland rondloopt.

Ik hoop in de Europa League nog wel wat van me te laten horen. De volgende ronde moet ik tegen het team dat SC Houtsnippers fataal is geworden, maar echt indrukwekkend ziet hun selectie er niet uit.

Cambuur lijkt het erg zwaar te krijgen deze ronde, maar ik denk dat Cambuur en Lost Keys ieder ander team aankunnen. Of het over deze 2 wedstrijden ook gaat lukken is natuurlijk een ander verhaal. Met nog 6 actieve teams gaat het echt erg goed. Alleen Engelang met nog 5 deelnemers komt daar nog in de buurt. Wat dat betreft is de wedstrijd van Cambuur tegen Manchester dus ook erg belangrijk.
nl Vincent de Boer
Главный разработчик
Зарегистрировано2012-10-15
sco Arno Wiersma >> Вторник Июнь 18 - 17:55, Отредактирован Вторник Июнь 18 - 17:56
Ik ben benieuwd of ik kans heb in de Champions League. Mijn tegenstander lijkt toch wel een stukje sterker. We zullen het zien.

De nederlaag bij Invincible was jammer, al had ik niet veel last van vermoeide spelers volgens mij. Ik hoop wel dat als ik volgend seizoen weer Europees speel, ik dan niet weer op de speeldagen in Europa uitwedstrijden heb bij Beawulf, Houten en Invincible... Dat was dit seizoen behoorlijk pittig.
sco Arno Wiersma
Новичок
Зарегистрировано2013-02-08
nl Anders_D >> Вторник Июнь 18 - 21:49
Het is wel leuk spannend zo in de top! Daar had ik nu ook gehoopt tussen te staan uiteraard. Gezien de huidige verschillen in selecties, verwacht ik tegen de beste ploegen thuis niet te winnen. Met een paar missers links en rechts (die iedereen heeft), vermoed ik dat mijn huidige 5e positie wel ongeveer het maximale is. We kijken naar boven, maar moeten vrezen voor de ploegen onder ons.

Sterkte bij de wedstrijden in de CL Arno!. Jouw tegenstander lijkt zo'n beetje het beste team in Europa, naast die van jouzelf en lost keys natuurlijk :) Ik vraag me toch af, wat voor beslissingen ik had moeten nemen om jullie op dit moment nog een beetje te kunnen bijbenen! Laten we hopen, dat we nog wat potten kunnen breken in Europa. Sowieso hebben we al redelijk wat punten binnen, dus een succesvol seizoen :)

Ik had ook een paar hele lastige combinaties, oa een soortgelijk problemen tegen ploegen als Cambuur (die wedstrijd heb je toch maar mooi gewonnen ;) ). Mijn voornaamste doel dit jaar is geworden, om Europees voetbal te halen. Vooralsnog lijkt de route via het halen van de bekerfinale/de beker te winnen. Als er Europese regels gelden, haalt de nummer 2 van de beker ook Europees voetbal als de nummer 1 dat al heeft gehaald. Dat is mijn stille hoop, mocht ik de finale halen en Cambuur tegen komen.
nl Anders_D
Продвинутый
Зарегистрировано2012-12-18
nl FC Beawulf
nl Vincent de Boer >> Среда Июнь 19 - 06:28
De verliezend bekerfinalist krijgt het tickets als de winnaar zich voor de champions league plaatst. Als Cambuur 3e wordt en de beker wint zou je dus niks aan de bekerfinale hebben, maar dan komt er wel een extra ticket in de league bij.
nl Vincent de Boer
Главный разработчик
Зарегистрировано2012-10-15
nl Corniel >> Среда Июнь 19 - 11:32
Hoewel ik naast de CL zou kunnen grijpen dit jaar, hoop ik toch minstens tweede te worden (al weer :S).

Tegen-intuïtieve logica leert dat ik een grotere kans heb om de CL te winnen dan Cambuur of FC United Of Manchester:

Kans op kwartfinale:
Cambuur: 0,45 * 0,5 = 0,225
FC U Man: 0,55 * 0,55 = 0,3025
Lost K: 0,95 *0,45 = 0,4275

Toegegeven, de getallen zijn fictief, maar het komt er op neer dat ik maar tegen een van hoef (maximaal), en zij tegen twee. Hopelijk lukt het ook daadwerkelijk.
nl Corniel
Новичок
Зарегистрировано2012-12-18
nl Balladeer >> Четверг Июнь 20 - 10:21
Hoe moet ik jou opmerking interpreteren Vincent? Komt er in sommige gevallen een 5e Europese plaatsingsplek bij in de Nederlandse league? En wanneer dan?
nl Balladeer
Продвинутый
Зарегистрировано2013-02-09
sco Arno Wiersma >> Четверг Июнь 20 - 10:57, Отредактирован Четверг Июнь 20 - 10:59
@Balladeer
Wat Vincent bedoelt is dat als de bekerwinnaar (wat een ticket voor de EL oplevert) tevens op een plek in de League eindigt die recht geeft op een EL-plek, de bekerwinnaar het recht om EL te spelen gebruikt dat hij van de bekercompetitie heeft gekregen. Het recht om EL te spelen omdat hij op plaats 3 of 4 in de League is geëindigd geeft hij 'terug' (hij gebruikt ze niet allebei), en dat wordt dan gegeven aan de nummer 5 van de League.

En Vincent omschrijft dat dus als 'er komt een EL-plek bij in de League'.
sco Arno Wiersma
Новичок
Зарегистрировано2013-02-08